La directora de l’Activa’t per la salut mental, Machús San Pío, i Emilio Rojo, director del comitè de lideratge assistencial del projecte, van participar el dimecres 25 de setembre al Congrés Good Practice Services: Promoting Human Rights & Recovery in Mental Health [Bones pràctiques en serveis: Promovent els drets humans i la recuperació en salut mental] a Trieste (Itàlia), que mostra experipencies d’èxit en la promoció de la recuperació i la defensa de drets en l’àmbit de la salut mental.
La participació de l’Activa’t, escollit com a exemple de bones pràctiques, va ser a la sessió plenària sobre apoderament i es va presentar juntament amb iniciatives de França i de Grècia. La presentació de Machús San Pío i Emilio Rojo va explicar l’experiència de l’Activa’t i de com els serveis de salut mental poden millorar el sistema d’atenció en relació amb: el dret a la informació, el plantejament de projectes de recuperació i vida, potenciació i participació en cures, inclusió social i intervencions de les famílies, juntament amb l’empoderament del moviment associatiu.
A banda dels ponents que van explicar l’experiència, la comitiva del projecte Activa’t va estar acompanyada en tot moment per una delegació del Govern formada per Anna Figueras, assessora en l’àmbit social del gabinet de la consellera de la Presidència, i Magda Casamitjana, directora del programa d’abordatge integral de casos d’elevada complexitat en salut mental, del Departament de Salut. Tanc el DEpartament de Salut com Afers Socials i Presidència, són socis del projecte Activa’t.

Comitiva del projecte Activa’t i la delegació del govern català, junt amb Roberto Mezzina i Lorenza Magliano.