Durant el mes de maig l’Activa’t posarà en marxa una nova formació de dinamitzadors de grups d’ajuda mútua (GAM) per a familiars d’infants i joves amb un trastorn de salut mental. La iniciativa respon a una demanda de les entitats de la Federació Salut Mental Catalunya que desenvolupen programes de salut mental infantojuvenil i que volen crear GAM específics per a les famílies, o bé, millorar el funcionament dels grups que ja coordinen.
Es tracta d’una formació per a familiars i persones cuidadores d’infants i joves en l’àmbit de la salut. No està oberta per a professionals.
L’objectiu del programa de formació és facilitar als dinamitzadors les eines necessàries per acompanyar el grup seguint el model GAM de l’Activa’t, basat en el suport entre iguals. Els GAM són espais autogestionats que compten amb un o dos dinamitzadors, també usuaris del grup, que acullen, acompanyen i generen dinàmiques de comunicació.
El curs de dinamitzadors, que tindrà lloc a Sant Cugat del Vallès entre el maig i el novembre del 2017, constarà de 8 sessions, amb una periodicitat d’una o dues trobades al mes. Els grups estaran integrats per entre 12 i 15 persones i la formació la impartiran tècnics de la Federació SMC.
El contingut de programa, de metodologia teòrica i pràctica, inclou quatre mòduls formatius: coneixements teòrics sobre característiques i funcionament dels grups d’ajuda mútua; entrenament en habilitats personals i socials bàsiques, com la comunicació, l’escolta activa, l’empatia i la gestió emocional; tècniques de treball en equip i dinamització grupal; i coneixements específics en salut mental infantil i juvenil: conceptes bàsics, eines i recursos.
La formació per a dinamitzadors de GAM de familiars d’infants i joves amb problemes de salut mental és gratuïta i oberta a qualsevol associació que treballi en l’àmbit infantojuvenil interessada a promoure la creació de grups d’ajuda mútua dins la seva entitat o a millorar el funcionament dels grups que ofereixen. Si voleu formar part d’aquest projecte, poseu-vos en contacte amb Ona Yáñez, Responsable de l’Espai Situa’t a Sabadell i Vallès Occidental
Espai Situa’t Sabadell (Ona Yàñez)
sabadell@activatperlasalutmental.org
C/Leonardo da Vinci, 81
08204 Sabadell
Tel. 93 727 48 40